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février
Belfast XR Festival (BXRF) is an annual gathering for the XR arts - storytelling, visual arts, music, drama, dance, literature and theatre.
It showcases a rich selection of experiences from creators working at the forefront of XR which includes 360 film, interactive virtual and augmented reality and screen based installations.
It showcases a rich selection of experiences from creators working at the forefront of XR which includes 360 film, interactive virtual and augmented reality and screen based installations.
Le 27 février prochain, France Immersive Learning vous propose un petit déjeuner pour découvrir la plateforme ORamaVR qui développe et commercialise une plateforme no code permettant la création rapide et abordable de simulations immersives de haute-fidélité.
Pour en savoir plus sur ORamaVR => https://www.fil-asso.fr/articles/141379-oramavr-la-solution-immersive-no-code-et-accessible-a-tous
Pour en savoir plus sur ORamaVR => https://www.fil-asso.fr/articles/141379-oramavr-la-solution-immersive-no-code-et-accessible-a-tous
Les rencontres "Made by" consistent à mettre en avant une entreprise reconnue pour sa contribution au développement de l'innovation dans la création audiovisuelle et cinématographique, en lui confiant les grandes lignes éditoriales d'une journée d'échanges entre professionnels de la production/création/diffusion de contenus.
La sixième édition de ces rencontres professionnelles se déroulera le 20 février, avec une nouvelle carte blanche, attribuée cette année à Epic Games, société leader du divertissement interactif, et à son outil de création 3D temps réel Unreal.
La sixième édition de ces rencontres professionnelles se déroulera le 20 février, avec une nouvelle carte blanche, attribuée cette année à Epic Games, société leader du divertissement interactif, et à son outil de création 3D temps réel Unreal.
Rennes XR #2, le 5 février 2024 de 20h à 22h30, dans l'auditiorium de l'école Creative Seeds à Cesson-Sévigné
Le thème de cette édition sera "Création de contenu : cas d'usage professionnels".
Le thème de cette édition sera "Création de contenu : cas d'usage professionnels".
Ce mois-ci, peu de nouvelles dans l’actualité de la réalité augmentée mais quelques actualités très importantes pour imaginer le futur.
Technological advancements in AI, XR, and Web3 technologies are presenting museums and cultural heritage institutions with a fast-evolving web of opportunities. In some cases, the value of a new technology initiative can seem obvious, but each affects change in how an institution operates. Often these technologies unlock the most value when integrated with another, but with that can come additional complexity. Our invited guest speakers are prominent members of the European culture and heritage sector and will share their insights of practical applications of these technologies that museums can consider today, and a few applications that may soon become practical.
We are excited to announce our new event in partnership with Snapchat - #LensFest2023Extended
Join us on the 15th of February from 7pm to 9pm at 38 rue breguet 75011 Paris to learn how to build augmented reality experiences with Snapchat and Lens Studio, with 3 15-minute talks from 3D Designers and Developers
Join us on the 15th of February from 7pm to 9pm at 38 rue breguet 75011 Paris to learn how to build augmented reality experiences with Snapchat and Lens Studio, with 3 15-minute talks from 3D Designers and Developers
Researchers and engineers, investors and entrepreneurs, customers and suppliers meet at SPIE AR | VR | MR to create the future of augmented, virtual, and mixed reality.
The Polys – WebXR Awards returns Saturday, February 12 to celebrate the pioneers of the Immersive Web. The Virtual Red Carpet with Sophia Moshasha begins at 2pm Eastern followed by the ceremony hosted by Julie Smithson. Watch party links to be released closer to the event!
Clair Obscur et Rennes Métropole reçoivent l'équipe de DVgroup à Rennes le 5 février. Elle nous présentera l'entreprise, ses productions (à travers des cas d'usages) et nous donnera leur vision du marché de l'industrie du contenu VR et du cinéma d'une manière générale. Des discussions seront notamment organisées avec des représentants de Technicolor, de Mikros, de Ubisoft, de Unity Technologies et de l'INRIA.